Temperatura max: 27
Podjazdy:1128 m

Góry Grybowskie - Sapalska Góra, Jaworzyna, Kozie Żebro, Tokarnia, Czerszla, Kopiec, Ubocz

Sobota, 29 marca 2014 · dodano: 30.03.2014 | Komentarze 7

Zapowiadała się wolna sobota to trzeba było ruszyć gdzieś tyłek w jakieś górki, w końcu wiosna pełna parą. Wybór padł na Góry Grybowskie a konkretnie na żółty szlak pieszy zaczynający się koło stacji PKP w Nowym Sączu Jamnicy. Koło 6:30 odjeżdżam z Gromnickiego PKP i wysiadam godzinkę później w Kamionce Wielkiej. Niebo całkowicie zachmurzone, a może raczej zamglone, trochę zimno. Odnajduje żółty szlak i powoli zaczynam się wspinać na pasmo. Nic nie widać, tylko co raz sarny uciekają z drogi. W jednym miejscu na środku drogi leśnej stoi zaparkowane stare audi 80', jakby nie mógł gdzieś sobie na bok zjechać tym bardziej że miał z jakaś dziewczyną poranny trening na tylnym siedzeniu ;)  Na polance teren strasznie ogrodzony ale widać jakiś wojskowy helikopter, podjeżdżam bliżej a tam oprócz helikoptera również jakiś wóz opancerzony, ale widać że już chwile temu wyszły z użytku. Ktoś zrobił fajne pole do paintballa czy jakiś innych zabaw. Zanim całkiem wjechałem do lasu gubię trochę szlak, ale udaje się szybko odnaleźć i zaczyna się zabawa. Góra, dół, góra dół, jest frajda :) Miejscami nie daję rady jechać muszę prowadzić, szczególnie na Czerszle gdzie nawet ciężko prowadzić. W drugiej części trasy zaczynają się również bardzo błotniste odcinki, co skutkuje maseczką błotną roweru oraz twarzy i ogólnie wszystkiego. Około 10 mgła opada i wychodzi słoneczko, w którym się wygrzewam podczas popasów. Ogólnie bardzo fajna trasa wiodąca przez parę górek na których jeszcze nigdy nie byłem, mianowicie: Sapalska Góra (831), Jaworzyna(822). Kozie Żebro(888), Tokarnia(828), Czerszla(877), Kopiec(874), Ubocz(820). Bardzo fajny zjazd jest z Ubocza dalej żółtym szlakiem aż do Florynki, gdzie dojeżdżam do drogi z Krynicy i wracam rowerem do domu.
Ciemny las
Ciemny las © Krasu
Gromnik PKP
Gromnik PKP © Krasu
Prawie jak poligon, tylko śmigłowiec coś jakby nie bardzo mogący latać
Prawie jak poligon, tylko śmigłowiec coś jakby nie bardzo mogący latać © Krasu

Z rana dość długo utzymywały się mgły
Z rana dość długo utzymywały się mgły © Krasu
Przed południem mgły opadły i już do końća przygrzewało słoneczko
Przed południem mgły opadły i już do końća przygrzewało słoneczko © Krasu
Góry Grybowskie
Góry Grybowskie © Krasu
W oddali góra Jaworze, byłem na niej w tamtym roku
W oddali góra Jaworze, byłem na niej w tamtym roku © Krasu

Krzysztof | 08:06 wtorek, 8 kwietnia 2014 | linkuj Ok, dziękuję za informację. Z Gromnika też jest w sumie dobry powrót do mnie więc może nawet nie musiał bym do Nowego Sącza wracać;) Pozdrawiam.
krasu
| 18:41 poniedziałek, 7 kwietnia 2014 | linkuj Szlak przecina drogę w miejscowości Florynka, można to zapętlić do Nowego Sącza na kilka sposobów, albo asfaltem przez Ptaszkową, albo szlakiem pieszym przez Jaworze który też polecam bo bardzo fajny, miejscami może coś do podprowadzenia ale ogólnie dużo jazdy. Ja wracałem rowerem do domu przez Grybów do Gromnika także pętelki nie robiłem.
Krzysztof | 10:40 poniedziałek, 7 kwietnia 2014 | linkuj A w jakiej miescowości kończysz? Można jakoś zapętlić do Nowego Sącza ?
| 10:05 poniedziałek, 7 kwietnia 2014 | linkuj Tzn szlak zaczyna się przy stacji PKP w Nowym Sączu Jamnicy, ja akurat wysiadłem stacje wcześniej bo jechałem od Gromnika, ale szlak odbija z głównej drogi gdzieś pomiędzy tymi stacjami także obojętne gdzie się zacznie droga jest podobna.
Krzysztof | 09:23 poniedziałek, 7 kwietnia 2014 | linkuj Czy zaczynasz rowerem już z Nowego Sącza szlakiem, czy podjeżdżasz jakimś transportem do Kamionki Wielkiej ?
krasu
| 06:50 poniedziałek, 31 marca 2014 | linkuj No tereny super, to pasmo ma ten minus że w iększości jest zarośniete gęstym lasem i nie ma takich widoków jak np z pasma Radziejowej, ale też fajnie pojeździć i tu:) Pozdrawiam
Petroslavrz
| 12:38 niedziela, 30 marca 2014 | linkuj Kurcze trzeba się wybrać do Grybowa lub Sącza... Ekstra tereny. Raz przecinałem to pasmo w poprzek, żółty planowałem, ale jakoś później nie wyszło.

Wpisz cztery pierwsze znaki ze słowa kassa